Tuesday, June 15, 2010

Cerita Sam & Dol

KISAH 1
Sam: Kenapa ko cakap minum susu segar boleh bawa maut?
Dol:  Sbb smalam msa aku tgh minum, lembu tu terajang aku.
        Nasib baik tak mati.

KISAH 2
Sam: Apasal ko marah kat tokey kedai 2 Ringgit tu?
Dol:  Yelah. Sebab dia tu tipu. Aku beli 3 barang dia mintak 6 ringgit.
        Kata Kedai 2 Ringgit!!!

KISAH 3
Sam: Ko kata ikan emas peliharaan ko mati lemas?
        Mana ko tau ia mati lemas?
Dol:  Sebab aku jmpa ia mati dlm air!

KISAH 4
Sam:Semalam aku nampak hantu!
Dol: Uih! ko terkejut tak?
Sam:Taklah...hantu tu yg terkejut tgk aku.
Dol: Mana ko tahu?
Sam:Aku tgk muka dia pucat semacam jer...

KISAH 5
Sam:Apasal kopi yg ko buat ni rasa masin?
Dol: Gula dah habis!
Sam:Yang ko pegi campur garam apasal?
Dol: Kan aku kata, sebab gula dah habislah!

KISAH 6
Sam:Aku tengok ko beberapa hari ini 'candle light dinner' dgn 'family' ko. Mesti mereka suka kan?
Dol: Kena marah adalah!
      Api rumah aku dah kena potong lah, lupa nak bayar bil elektrik!

No comments:

Post a Comment